Dzisiaj jest piątek

Nasze filmy
   Osiek nad Notecią, dodano: 2015-06-30, godz.21:57

Rozpoczęli wakacje w Heide Parku w Niemczech

Jesteśmy już po rozdaniu świadectw i możemy rozpocząć wakacje. W tym roku dzięki opiekunowi Służby Liturgicznej, księdzu Dariuszowi Pruszyńskiemu ministranci i ich rodzice z parafii pw. Św. Józefa w Osieku nad Notecią wakacje rozpoczęli wyjazdem do największego wesołego miasteczka Północnych Niemiec do Heide Parku w Soltau. Piątek 26.06.2015r. godz. 22:00 wyjeżdżamy. Na miejsce docieramy ok. godz. 9:00 dnia następnego. Tu dzięki życzliwości piekarni EDRO z Osieka nad Notecią, a szczególnie pana Romana TYDDA czeka na nas lekki posiłek w postaci drożdżówek.

W Heide Parku czeka na nas ponad 50 atrakcji. Każdy znalazł tam coś dla siebie. Dla żądnych adrenaliny na początek COLOSSOS – spadając pod kątem 67 stopni rozpędza się do prędkości 120 km/h drewniany gigant, niepewnie podpierany przez równie drewniane bale, wysokości pięciu bloków czteropiętrowych. Byliśmy nieświadomi, że dochodzące do nas krzyki nie były spowodowane bezgraniczną rozkoszą jazdy, a raczej bezwarunkową chęcią przeżycia. Niektórym z nas wiatr wywiał co nieco. Ci, którzy jechali już po raz któryś doszli do takiej wprawy, że jazda bez trzymanki dla nich nabrała dosłownego znaczenia:)

Teraz czas na LOT DEMONÓW – niesamowity Wing Coaster, który pędzi ponad 100 km/h to atrakcja dla prawdziwych koneserów mocnej jazdy. Zabezpieczenia na szyję i głowę. Podczas jazdy tory znajdowały się nad głowami, a my mogliśmy pogubić buty i zawartości kieszeni tyle zrobiliśmy pętli i spiral. Nasz kościelny pan Zdzisław nie pogardził tą atrakcją. A teraz czas na olbrzymiego KRAKA. Wagonik wypełniony przerażonymi ludźmi, spada z wysokości 16 piętra, wprost do paszczy potwora – prędkość ok. 100km/h – kąt nachylenia 87 stopni. Dużo by opisywać, z jakich innych atrakcji korzystaliśmy. To wszystko jednak pozostanie na długo w naszej pamięci.

Heide Park to także miejsca dla najmłodszych, gdzie znaleźliśmy wiele atrakcji dostosowanych do każdego wieku. Mechaniczne huśtawki, tratwy wodne, zwariowane karuzele, to coś, co dzieciaki lubią najbardziej. Największym powodzeniem wśród naszych dzieciaków cieszyła się karuzela LA OLA, spływ pontonami i tratwami, DZIKA WODA – spływ w dół doliny, przez dziki górski krajobraz, jezioro w kanionie i spienione progi wodne w ogromnym, wydrążonym pniu drzewa, BAŚNIOWA PODRÓŻ – podróż w krainę baśni, na której brzegach stoją szklane pawilony z odtworzonymi w nich najpiękniejszymi scenami znanych baśni i legend.

Wrażeń było co nie miara. Reakcje uczestników wycieczki były bardzo różnie – jedni się śmiali, drugim łzy ciekły z oczu – wszyscy jednak emanowali niesamowitym szczęściem… Może nieco zieleni czy biali na twarzy, jednak w naszych oczach kryła się prawdziwa radość przemieszana z przerażeniem. "Nigdy więcej" albo "Jeszcze raz poproszę" słychać było odgłosy rozmów. Każdy znalazł coś dla siebie i każdy z innymi wrażeniami wracał do domu.

Oczywiście kiedy wracaliśmy kierownik naszej wycieczki, ksiądz Darek zakomunikował nam, że był to ostatni wyjazd do Heide Parku jaki organizował („no bo ile razy można tam jeździć”), ale nam tak się podobało, że na pewno nie pozwolimy na to, żeby nas tam ponownie nie zabrał. Bardzo, bardzo, bardzo DZIĘKUJEMY i prosimy o organizację kolejnych wycieczek pełnych wrażeń i atrakcji.

Dziękujemy również Piekarni EDRO z Osieka nad Notecią, a szczególnie Panu kierownikowi Romanowi Tydda za zasponsorowanie nam drożdżówek. DZIĘKUJEMY.